skip to main |
skip to sidebar
- Oyunun ve projenin çıkmasına yakın son geceler stresli geçer, sabahlanır.
- İkisinde de ekip çok önemlidir, doğru kişiler doğru rollerde olmalıdır.
- Ülkemizde ikisinden de para kazanmak çok zordur.
- Hedef kitleye uygun olmazsa ikisi de başarısız olur.
- Salon oyunun seyir zevkini ne kadar belirlerse,server da projenin seyir zevkini belirler.
- İkisinde de sahnelenme sırasında problemler çıkar, önemli olan bunları izleyiciye yansıtmamaktır.
- Kağıt üstünde olan ve hayata geçen arasındaki fark şaşkınlık yaratır.
- Seyirci ve kullanıcı ne kadar çok ve ilgiliyse tempo o kadar yüksektir.
- Her ne kadar "kostüm oynamaz oyuncu oynar" dense de, kostüm ikisinde de önemlidir.
- İlk oyunlar ve beta versiyon önce eşe dosta izletilir, sonra başkalarına anlatması beklenir.
- İkisinde de en büyük başarı parametreleri "istemek", "sabır" ve "fedakarlık" tır.
3 yorum:
internet girişimcilerine bir nevi ilham verecek bir yazıda olmuş. beğenerek okudum, çok teşekkürler..
Güzel bir ilişkilendirme olmuş Harun. Ama farklılıklar açısından da ilişkilendirebiliriz bence tiyatro ile internet girişimlerini. Tiyatroda yönetmeni herkes bilmez, çok da önemli değildir. Ama internet projelerinde yönetmenler hep en öndedir. Hatta çoğu proje, onların projeleri olarak bilinir. (Bilmem kimin son projesi). Tiyatroda, eseri yazan önemlidir. Ve muhakkak adı en üstte geçer. İnternet girişimlerinde ise, eseri yazanların çok önemi yoktur. (Kodlayanlar) Bunları parayla bile tutabilirsiniz. Önemli olan yönetmendir internet girişimlerinde. Şimdilik aklıma gelenler bunlar :)
Taci sağol eklemelerin için. Evet aslında farklılıklardan da uzun bir liste çıkabilir :)
Yorum Gönder