11 Eylül 2009

Friendfeed: Hızlı Tüketim Platformu


Friendfeed gittikçe televizyona benzemeye devam ederken, kendi içinde bazen gerçek hayatla alakalı, bazen de tamamen bağımsız gündemler yaratıyor. Dün de gündemden bağımsız olarak bir "Yahoo Meme" konusu vardı. Dün yoğunluğumdan dolayı ara ara da olsa takip etmeye çalıştım. Olaylar şu şekilde gelişti.

* Sunipeyk "Yahoo Meme davetiyesi isteyen var mı?" diye sordu.
* Davetiye usulü olmasından dolayı herkes hemen üye olmanın yollarını aradı.
* Üyeler arttıkça "Haydi kimler üye listeleyelim" girdileri başladı.
* Meme üzerine kelime esprileri havada uçuştu.
* Bazıları bu konudan sıkılmaya başladı.
* Bazıları sıkıldım diyenlerden sıkılmaya başladı.

Bu sabah son durum ne bilmiyorum ama genel memnuniyet derecesi düşük olduğu için çoğu kullanmaya devam etmeyecek. Üretim ve tüketim dengesizliği artarken bir de tüketim hızının artması düşündürücü.

Bazen ortalama insan ömrünün 70 yıl olduğunu unutuyoruz sanırım.

1 yorum:

Çağdaş Ünal dedi ki...

Televizyon, harika bir tespit! Elbette insanlar istedikleri şekilde ve yoğunlukta kullansın. Bize ne?

Ama Twitter ve Frienfeed'i yoğun biçimde kullandığından dolayı bloglarını ihmal edenlerin vay haline :).

Örneğin benim bu yorumuma birkaç sene sonra Google'dan gelen bir ziyaretçi cevap yazabilecekken, oradakilerin ürettikleri içerik en fazla birkaç gün insanların gündeminde kalıyor. Bu içeriğe ulaşan kişi sayısı da onları takip edenlerle sınırlı.

Yetiyorsa sorun yok. Ama bence bir blog yazarı her zaman daha fazla insana ulaşmak ister.

Bloglarınıza dönün! Evinizi bırakıp arabanızda yatıyorsunuz :)