17 Ağustos 2009

Sosyal Medya Beni Nasıl Etkiliyor?

Sosyal medyayı kullanan ünlülerden takip ettiklerim benim davranışlarımı ne kadar etkiliyor diye düşündüm. Şu şekilde etkiliyorlarmış;
  • Sertab'ın şarkısını çok dinleyip sevdim, radyo dinlemeyen ve televizyonda müzik kanalı izlemeyen birisi olarak bu şarkıyı normalde çok fazla dinleme ihtimalim yoktu
  • Selçuk Erdem'in son kitabını aldım. En son aldığım karikatür kitapları Selçuk Erdem'in Karikatürler 1 ve 2 idi ve alalı yaklaşık 10 sene olmuştu.
  • Birkaç yıldır mizah dergilerini düzenli olarak almam. Aldığım zamanlarda da Penguen ve Uykusuz'dan birini tercih ederdim. Son birkaç haftadır düzenli olarak almaya ve sadece Penguen almaya başladım.
  • Geçen hafta bir gazetenin Pazar ekinde Mirgün Cabas ve Erdil Yaşaroğlu'nun Alp Dağları gezisi röportajını Erdil'i daha yakından tanıyormuş psikolojisiyle okudum.
  • NTV Yayınları'dan çıkan Cahillikler Kitabı 2'yi alıp okumaya başladım
  • NTV'deki Yaz Gecesi programını sadece twitter hesabını aktif olarak kullandığı için düzenli olarak izlemeye başladım.
Bu yaptıklarımdan olumlu olarak etkilendiğim sonucu çıkıyor. Ayrıca bu servisler astronomik paralar kazanmayan, daha mütevazi yaşayan, daha samimi olabilen mizahçılar için çok daha uygun görünüyor. En azından Erdil ve Selçuk için hiç kimsenin aklına Sertab için düşünülen acaba kendisi mi yazıyor, yoksa onun adına başkası mı yazıyor düşüncesi gelmedi.

2 yorum:

Burak BUDAK dedi ki...

Sertap kaset için buralara geldiğini gösterince soğudum. O yüzden dinlememeye başladım.

Diğerleri için bir şey demiyorum tabi ama sosyal medya mutlaka etkiliyor. Tabi olumlu olduğu kadar olumsuz da etkiliyor.

Vadi Efe dedi ki...

bunlar ilk kullanan isimler olduğu için etkileri yüksek oluyor fakat tanınan isimlerin sayısı çoğaldıkça etkileri de azalacaktır ve normalde hitap ettikleri kitle üzerindeki etkileri neyse burada da o olacaktır bence.